oleje wielosezonowe

Serwis znalezionych haseł

Patrzysz na posty wyszukane dla hasła: oleje wielosezonowe





Temat: Olej Castrol dla grupowiczów (nie spam).

Mao napisał(a) w wiadomości: <84snt5$1l@h1.uw.edu.pl...

Czy można wiedzieć, co znaczą te symbole (SLX, RS itd.).


Otóż są to nazwy produktów:
Formula SLX 0W-30
Formula RS 0W-40 i 10W-60
GTX Magnatec 5W-40
GTX 5 10W-40
GTX 3 15W-40
GTX 15W-40

Wiem, że wskaźniki
W
(0W-40 itp.) są związane z temperaturą stosowania, ale również prosiłbym
o wyjaśnienie.

Zgadza się, są to wskaźniki klasyfikacji lepkościowej ( SAE). Klasyfikacja lepkościowa SAE określa oleje jednosezonowe np. 0W do 25W
(zimowe) i 20 do 60 (letnie) oraz oleje wielosezonowe 0W-40, 5W-40, 5W-50, 10W-60, itd... Współczynnik 0W (od winter - zima)
wskazuje na właściwości oleju w niskich temperaturach, natomiast 40 w temperaturach wysokich. Teoretycznie najlepszy byłby olej
0W-60, ale takiego jeszcze nikt nie zrobił. Najlepsze na zimę są oleje syntetyczne taki jak, np. Castrol SLX 0W-30, RS 0W-40, Mobil
1 0W-40, Mobil 1 5W-50, Castrol TXT 5W-40, Castrol RS 10W-60, Shell Ultra 5W-40 i inne. Używanie oleju syntetycznego warunkuje
przebieg samochodu.
W dużym przybliżeniu można przyjąć następujące zakresy:
mineralny -25/30 st. C, +30 st. C
półsyntetyczny -35/40 st. C, +45 st. C
syntetyczny -45/60 st. C, +60 st. C
---------------------------------
Pozdrawiam
Wojtek
Na priva - wytnij cyfry z adresu.
http://www.castrol.pl

Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Oznaczenie oleju, np 5W40


On Fri, 9 Oct 1998, Tedi wrote:
Przypomnijcie mi co oznaczaja symbole np 5W40
Dokladnie chodzi mi praktyczna roznice pomiedzy 5W40 a 5W50 (jezdzilem caly
czas na syntetyku 5W40 a teraz na serwisie chca mi wlac 5W50; Na moje
pytanie uzyskalem lakoniczna odpowiedz : teraz tylko taki mamy.


W duzym skrocie, jesli olej jest oznaczony XWY,to X okresla zachowanie sie
oleju w niskiej temperaturze, Y - w wysokiej. Im nizszy X tym w nizszych
temperaturach olej zachowuje swoje wlasciwosci smarne. Im wyzszy Y - tym
lepiej nadaje sie do pracy w temperaturach wysokich. Wspolczesne oleje
"wielosezonowe" charakteryzuja sie malym X i duzym Y (porownaj np. swoj
olej 5W50 z dawnym "Selektolem" 10W30)

Pozdrowienia :)

Wojtek
---
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+48-61)8679670   fax: (+48-61)8686511   e-mail: b@amu.edu.pl
http://www.astro.amu.edu.pl/Staff/Bori/bori.htm

Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Honda Civic - olej w skrzyni biegow


W hondach do skrzyni stosuje sie olej SILNIKOWY.
wkręcasz mnie??/ ;/


Dzwine, ale prawdziwe...

Tak na szybko:
http://www.motofakty.pl/artykul/pamietaj_o_oleju_w_skrzyni.html

"Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej
zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do
skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku
lat)."

Michal

Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: czy te upaly wpływają na lepkość oleju ?
Obecnie stosowane oleje są to oleje wielosezonowe a więc dostosowane do pracy
w bardzo szerokim zakresie temperatur zewnętrznych. Stąd mogą być używane
przez cały rok, nawet gdy rozpiętość temperatur zewnętrznych wynosi około 60
st C.

W temperaturze zimnej największym wyzwaniem stojącym przed olejem to
oczywiście rozruch. Musi być na tyle płynny, by możliwe było zakręcenie
silnikiem oraz by doszło do natychmiastowego smarowania współpracujacych
elementów.

Gdy jest gorąco olej musi pozostać na tyle lepki, by nie doszło do przerwania
filmu olejowego pomiędzy poruszającymi się elementami. Ponadto jego średnia
temperatura będzie znacznie wyższa - musi być odporniejszy na utlenianie i
rozkład.

Kiedyś nie było tak prosto. Stosowano oleje jednosezonowe (oznaczone
jednoliczbowo, np. SAE40 a nie jak obecnie podwójną liczbą). Takie oleje
nadawały się do użytku tylko w dość wąskim zakresie temperatur zewnętrznych, i
pomiędzy latem a zimą (oraz w przypadku występowania skrajnych warunków
pogodowych) konieczne były wymiany oleju.

Pozdr.,

Grzegorz

Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Wymiana oleju silnikowego - Seicento 900. POMOCY!!!


Użytkownik "Marcin"
 3) Co dokładnie oznaczają cyfry w oznaczeniach olejów? Dostałem dwa. Oba
to
 Castrol Formula RS, z tym że: jeden to 10W60 (mam go cały
nierozpakowany1L)
 i drugi to 0W40 (mam niecałe 2 litry). Jeśli na pytanie 1 odpowiecie
 "syntetyk", to który z tych dwóch byłby lepszy?


*Musze sie poprawic:
Oleje przeznaczone do smarowania silnikow w okresie zimowym podzielono na 6
klas i oznaczono symbolami liczbowymi przy ktorych umieszczono litere W:
( 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W).
Im nizsza cyfra, tym olej moze byc stosowany w nizszych temperaturach
otoczenia.

Oleje letnie maja  5 klas lepkosci ( 20, 30, 40, 50, 60).

Sa tez oleje  wielosezonowe (multigrade). Oznaczone sa tak:  15W/40, 10W/40,
5W/50 itp.

wicher<


Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Wymiana oleju silnikowego - Seicento 900. POMOCY!!!


| Użytkownik "Marcin"
*Musze sie poprawic:
Oleje przeznaczone do smarowania silnikow w okresie zimowym
podzielono na 6
klas i oznaczono symbolami liczbowymi przy ktorych umieszczono
litere W:
( 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W).
Im nizsza cyfra, tym olej moze byc stosowany w nizszych
temperaturach
otoczenia.

Oleje letnie maja  5 klas lepkosci ( 20, 30, 40, 50, 60).

Sa tez oleje  wielosezonowe (multigrade). Oznaczone sa tak:
15W/40, 10W/40,
5W/50 itp.


i jakie wnioski?

Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Rosyjskie seriale odkłamują II wojnę światową
sprawwy techniczne
kropekuk napisał:
ZIMOWYCH, pod Moskwa SS walczylo w letnich mundurkach. A niemieckie czolgi byly
benzynowe.

Nie spieszyl bym sie tak szybko z ocena opinii Litwina ,ktora z technicznego
punktu widzenia jest zupelnie prawidlowa.O mundurach nic on nie pisze,jak i o
tym ,ze niemieckie czolgi byly napedzane silnikiem Diesla.Olej w silnikach
spalinowych uzywa sie w ukladach smarowniczych,bez niego silnik by sie szybko
zatarl.Obecnie mamy oleje wielosezonowe ,natomiast wtedy bylo rozgraniczenie na
olej letnie i zimowe.Bywalo,ze przed rozruchem silnika trzeba bylo pod nim
rozpalac ognisko,wiekszosc niemieckich czolgow nie wylaczal na noc silnikow ,co
powodowalo niesamowite zuzycie paliwa.


Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: 0W40 czy 5w50?
moze cos tutaj znajdziesz
www.obdii.com.pl/serwis/wykaz/oleje_m/oleje_m.htm
np:"Aktualna klasyfikacja lepkościowa SAE wyróżnia sześć klas olejów zimowych:
0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W oraz pięć klas olejów letnich: 20, 30, 40, 50, 60.
Klasy są uszeregowane według rosnącej lepkości, lecz symbol klasy SAE nie
oznacza wartości lepkości (rys. 5). Obecnie prawie wyłącznie stosuje się oleje
wielosezonowe (np. SAE 15W/40). W przypadku dwóch olejów o jednakowej wartości
drugiej liczby oznaczającej lepkość, olej o mniejszej wartości liczby przed
literą W będzie charakteryzował się mniejszymi oporami tarcia i łatwiejszym
rozruchem w temperaturach ujemnych."


Wyświetl więcej postów z tematu



Temat: Złe warunki jazdy we wschodniej Polsce
Częściowo masz rację. Jazda w zimie na letnich oponach trąci
(nazwijmy to wytwornie) brakiem rozsądku. Natomiast cała ta hucpa
medialna pod nazwą "opony zimowe" jest wymysłem marketingowym,
właśnie po to, aby nas naciągać na dodatkową kasę.

Albowiem oprócz opon letnich i zimowych jest jeszcze coś, co nazywa
się opony całoroczne. Większość znanych producentów ma je w swojej
ofercie, choć wstydliwie poukrywanych na dalszych stronach. Przecież
lepiej sprzedać mi 2 komplety niż 1, nieprawdaż?

Opony całoroczne to nie jest coś, co ma parametry pośrednie między
letnimi a zimowymi. To jest zupełnie nowa (niektórzy mówią: przejęta
z wojska) technologia, gdzie mieszanka gumowa zachowuje niezmienione
parametry w znacznie szerszym przedziale temperatur, a wyliczane na
komputerach bieżniki sprawdzają się w każdych warunkach. Nie są
tanie, ale i tam znacznie tańsze niż zakup 2 kompletów.

Jeśli ktoś nie zapuszcza się na wiejskie czy leśne dukty, gdzie nikt
nie nie odśnieża - doskonale wystarczają. A takich jest chyba 95%
kierowców. No ale nikt o tym nie mówi. Trzeba nam wciskać 2
komplety.

Jeśli pozwolimy sobie robić nadal wodę z mózgu - niedługo zamaist 2
będą nam wciskać 4 komplety opon: na wiosnę, lato, jesień i zimę. A
potem 8, gdyż w każdej z wymienionych pór roku będą promowane inne
opony do jazdy w dzień, a inne - w nocy. Towarzyszyć temu będzie
natrętny marketing i wielce uczone deliberacje próbujące udowodnić,
że skład mieszanki gumowej pracującej w świetle słonecznym musi
(absolutnie: MUSI) być odmienny od pracującej przy świetle
księżycowym i że od tego zależy nasze bezpieczeństwo na drodze.

Przed laty były oleje silnikowe letnie i zimowe i należało olej
przed sezonem wymienić, bez względu na przebieg. Obecnie mało kto
tym pamięta, mamy oleje wielosezonowe i jedynym kryterium wymiany
jest przebieg. W tamtych czasach jeździło się na oponach
całorocznych. Uprzejmie pytam: dlaczego miarą postępu
technologicznego w przemyśle petrochemicznym jest odejście od olejów
sezonowych na rzecz całorocznych, natomiast miarą postępu
technologicznego w przemyśle gumowym ma być krok w dokładnie
odwrotnym kierunku? Wyświetl więcej postów z tematu